I am a Sarawak Blogger

Saturday, January 22, 2011

Kenapa berlaku Penceraian

Ketika pasangan bertemu, jatuh cinta dan rencana mereka "bahagia selamanya" perkahwinan, mereka tidak pernah membayangkan bahawa hubungan mereka akan berakhir pada perceraian. Pada masa ini, satu daripada dua perkahwinan berakhir dengan perceraian dan kebanyakan orang bertanya-tanya apakah sumpah pernikahan memiliki arti apapun di dunia saat ini. Daripada konvensional "sampai kematian memisahkan kita berasingan," sepertinya menjadi perceraian yang tidak pasangan yang paling berasingan. Apa alasan yang telah membuat orang begitu tidak toleran bahawa mereka berada pada mahkamah perceraian memperebutkan butiran kecil seperti meninggalkan kerusi toilet Facebook atau berkongsi tanggung jawab rumah tangga? Di manakah semua kasih dan pengertian pergi ketika pasangan ini terus bertengkar dan tidak bersedia untuk membuat faedah untuk satu sama lain?
Apakah laki-laki menginginkan isteri yang cerdas dan seorang profesional sejati di tempat kerja, sebuah "hottie" di tempat tidur, dan seorang ibu rumah tangga yang sempurna yang melayani semua keperluan sebelum ia vokal menyatakan mereka? Apakah wanita ingin diperlakukan sama dan belum menghindar dari tanggung jawab yang mereka anggap pekerjaan lelaki, yang mereka inginkan untuk menjadi romanced dan tidak melakukan pembahagian dari Romancing sendiri? Apakah media yang menggambarkan jenis tertentu dari pasangan yang berperilaku dengan cara tertentu sebagai berjaya, alasan utama bahawa pasangan yang mempunyai ekspektasi yang tidak bisa dibilang dipenuhi?
Top Alasan mengapa orang bercerai

   
1. Kurangnya pemahaman dan penerimaan rakan kerana masa yang dihabiskan bersama-sama langka.
   
2. Harapan hubungan yang sangat tinggi dan individu tetapi tidak bersedia untuk menempatkan usaha proporsional dan masa ke dalam hubungan.
   
3. kemahiran komunikasi Buruk menyebabkan salah faham atas masalah sepele.
   
4. Perselingkuhan, ketika pasangan merasa bahawa keperluan nya tidak dipenuhi dalam hubungan. Seringkali, dalam hal ini, terlihat dan keserasian seksual adalah yang terpenting.
   
5. Keinginan untuk mengambil jalan keluar yang mudah dan menyebutnya berhenti menguasai kecenderungan untuk berjuang dan bekerja pada hubungan.
Perubahan sosial dan budaya yang telah terjadi selama 2-3 generasi terkini telah membuat keretakan luas dalam cara di mana beberapa hari ini berkaitan satu sama lain berbanding dengan beberapa dekad kembali. Di tahun-tahun sebelumnya, kebanyakan orang tinggal di senario luar bandar di mana mereka mempunyai lebih banyak masa untuk bekerja dan keluarga. Sebaliknya, industrialisasi dan urbanisasi telah mempercepatkan laju kehidupan dan hubungan juga. Saat itu, memilih suami atau isteri didasarkan pada seberapa baik satu pasangan dan orang tua akan menjadi, hari ini telah lebih berkaitan dengan bagaimana seseorang melihat, keserasian seksual, dan faktor lain, yang pasti akan berubah dengan masa, dengan demikian, dooming hubungan dari awal. Tentang 4-5 dekad ke belakang, keluarga makan semua makanan bersama-sama dan dengan demikian punya kesempatan untuk berinteraksi lebih.
Dua atau tiga generasi yang lalu, peranan dalam suatu hubungan yang jelas: orang itu dibawa pulang roti, sementara perempuan merawat keluarga. Dengan perubahan dalam masyarakat, laki-laki dan perempuan telah menjadi profesional yang kompeten, hal ini disebabkan garis peranan-bermain untuk mengaburkan dalam hubungan. Kerana tidak ada lagi ketergantungan apapun, mereka boleh melakukannya tanpa satu sama lain. Mengetahui hal ini membuat lebih mudah untuk memutuskan hubungan atas masalah terkecil ketika salah satu atau kedua-dua pasangan tidak puas. Wang juga menjadi isu utama dalam perkahwinan. Sebuah perjanjian perkahwinan sama baiknya dengan mengatakan bahawa anda tidak memiliki iman dalam kesucian perkahwinan atau pasangan anda. Perceraian tidak perlu tujuan akhir untuk berkahwin jika para rakan belajar untuk memprioritaskan keperluan hubungan dan menyediakannya waktu, perhatian dan kasih sayang yang layak.
 


1 comment:

hans said...

yups
sokong entry nih
kurangnya pemahaman tentang maksud kahwin tu sendiri

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen