I am a Sarawak Blogger

Friday, December 24, 2010

Ambal atau siput buluh

Hari ni aku masih bertugas di tapak pembinaan jaga pekerja kerja mengorek tanah . Apabila aku tengok dia orang kerja agak jauh dari laluan kabel tadi aku pun mengambil kesempatan turun kepantai untuk mengutip ambal bahasa sarawak ataupun siput buluh lagipun dah nak lunch break. Aku jalan kira satu km dari pantai. dan amai penduduk yang berhampiran tunrun juga untuk mengutip ambal. Ambil ni mengikut musim juga bukannya setiap hari ada. Semalam pun aku dah siap sediakan peruis dan bakul dan simpan dalam keta, kalu terlupa alamat tak dapat nak turun , so happy jugalah aku dapat kutip adalh kira seliko, lepas untuk sekali makan. Nah ni lah gambar ambal yang aku kutip tadi.


 Ambal ni sedap masak kari atau tumis bawang besar.

No comments: