I am a Sarawak Blogger

Wednesday, May 13, 2009

Aim pulang kampung

Baru abis je tugas aku terus nak curi2 update blog aku,

Yesterday 12/05/09 hari yang ku tunggu2.Tepat jam 6.30 Fiza call bagi tau dia dah checkin tapi tiket Aim blum beli lagi.Aku gelisah dan kebinggungan abila ku call balik hpone dah tak dpt contact.Dalam kepala aku terfikir jika Aim tak dpt balek mcmana lah aku. Rasa je aku nak tunggu dia sampai baru cll lagi. tapi aku ni nak juga tau terpaksa lah aku call jang.Jang kata dah masok flight adoi...senangnya ati aku. Rasa juga aku nak gi Aiport tunggu dioran dtg tapi tak dpt cuti keja ku blum habis. Dah janji nak sambung testing dgn Mering SKDL dan MIRI SKDL nanti marah pula pak haji.

Fiza call cakap dia dah sampai aku terus suruh dia bawa Aim gi kat opis aku Adoi aku keluar masuk opis jenguk2 kat luar pabila mka sampai aku terus peluk Aim.Amboi amboi badan dah berisi aku cium dia puas2,pas tu aku bawa mka gi makan kat kedea peah.
Habis makan mereka balik rumah aku balik opis.

Tuesday, May 12, 2009

THANKS U TO JANG

Entalah kenapa aku book tiket anak aku Fiza tak berhati hati.Aku ingat aku book pk 1155 nasib baik fiza tanyak berkali kali kalau tidak tak jadi pulang lah cucu aku. Kesian dia dua beranak terpaksa bangun awal2 lagi.Nasib baik lah ada orang yang sudi bersusah payah menghantar dia berdua ke airpot. Kepada jang mak cik nak ucap terima kasihlah banyak2 dan sorrylah kerana terpaksa bangun awal di sebabkan mak cik.

Saturday, May 9, 2009

Magical 30 Simple Acts that Make a Difference

RESPECT OTHERS..
It is the best way to be respected..:)


HORMATI INSAN LAIN..
Inilah cara terbaik untuk dihormati..:)


WORK TOGETHER..
Teamwork divides the task and doubles the success..:)

BERGANDING BAHU..
Kerjasama memudahkan tugasan dan mengganda kejayaan..:)


ENHANCE YOURSELF..
Everyone thinks of changing the world, but few think of changing oneself..:)

PERBAIKI DIRI..
Setiap orang mahu merubah dunia, tapi tak ramai yang mahu merubah diri..:)


BE ENERGETIC..
The faster you go, the quicker you can grab it..:)

SENTIASA CERGAS..
Lebih cepat bertindak, lebih cepat hasil dinikmati..:)


BE FRIENDLY..
The only way to have a friend is to be one..:)

BERSIKAP MESRA..
Kemesraan menjalinkan persahabatan..:)


BERSIKAP INOVATIF
Tiada perubahan akan dihasilkan sekiranya kita terus dengan cara yang lama.

BE INNOVATIVE
If we keep doing what we're doing we're going to getting what we're geting.

Friday, May 8, 2009

Ni dia 2 Hero


Inilah arman dan ajib yang ku cerita. Sekejap kawan sekejap gaduh.Dua tiga minit sekali round boxing

Yang ku sayang

Armand dan Anak2 ku yang ku sayang

Alahai bangun pagi terus menangis cari pak ud mintak nenen susu.Are2 nak buat tak mau aku nak buat pun tak mau. Pak ud masih dlm bilik mandi,lastly aku ambil aina dan suruh baring atas badan dia, dia lalu senyap dan terus peluk aina.Aina adalah satu2nya cara nak buat dia duduk diam sekejap.Dia selalu cakap aina ada onder pempuan.hahahah...budak budak.Bagaimanalah aku sekiranya Armand diambil oleh maknya dan begitu juga aina,meranalah aku tapi nak buat macam mana anak orang kita tak boleh nak halang.Mereka kan emak aku cuma menolong semasa mak nya belum mampu nak bela.Kalou boleh aku nak semua anak2 dan cucu aku sentiasa bersama tapi apa boleh buat demi tugas masing2 kita terpaksa berpisah....AKU RINDU ANAK2 YANG JAUH FIZA, BOY,dan yg tersayang AIM yang aku bela sejak lahir sehingga umurnya satu tahun 3 bulan. Setiap saat pun aku tak blh lupa dengan mereka.

Sejak anak aku fiza mendapat tawaran kerja ke PUTRAJAYA entah berapa banyakkah bil telepon aku.Sehari aku tak dapat cakap aku rasa tak senang dan tak leh tidor. tension..... tension!!!!! nasib tak ada penyakit.Hai anak2 aku yang jauh kalau boleh janganlah keja jauh mintaklah pulang.Duduk dekat mak tok tinggal free makan free nak jalan kereta ada sorang satu.Sampai bila aku begini????? oklah dah nasib aku,Aku tulis sitok sebab nak release tension.

Thursday, May 7, 2009

Emergency leave

This morning i bring Aina for checkup. Arrived clinic at 8:35 am in a few minute time the nurse was calling her name. Suprise bcause her weight gain ikg. after that i brought her back and sent her to my friend Salmiah. The clock pointed at 10 am. I feel lazy to drive to the office so i call my boss asking for emergency leave. Afternoon i go to KIM HIN to buy tiles for my sitting room. Now my budget for my new home almost
burst. I have spend RM45,000+++ rumah masih belum complete. Perabut satu pun belum beli
Anyway is ok lah.

oklah for today feel very sleepy bye....bye

Wednesday, May 6, 2009

Tired ....till when??????

I left office at 5:30pm today.at least i feel not tension when i get out. i direct to fetch Armand. I and Armand went to see my new house,I feel happy to see the ceiling at sitting room has completed. The worker still fixing the floor tiles. after that we move to fetch Aina my adopted baby.
Reached home almost at 7pm. This are my routine job everyday.Very very tired.......

About Armand & Ajib

Armand is my grandson and Ajib is my nephew.Armand is 3 years and 2 month old and Ajib is 6 month older than him. Armand always make me trouble sometimes he want to stay at home playing with Ajip. Armand and Ajib always fighting that make me angry.Both like to play together but a few minute later we heard them cries.Ajib always say ko iboh which Armand dislike he start shouting when hear Ajib saying that words .Armand always say taik ko to ajib and this make them ongoing fighting.When Armand not at home ajib always waiting for Armand to come home but when meeting together fighting start.This are their routine job everyday.heheheh....Anyway i love them

Tuesday, May 5, 2009

Sakit palak aku tok;;;;;;;

Today I tak dapat habis kerja kat opis.Belum habis satu dua tiga dah ada lagi.Lastly not even one completed.
Boring with my new boss always keep on calling start from early morning.
Firsr sekali awal awal pagi buat my daily job follow the schedule.Ambil reading equipment dan buat testing alarm.Belum Abis lagi dia dah suruh buat Trunk network testing. Kerja yang aku paling benci nak buat testing with all Submarine cable sation in Malaysia.Nak call station lain dia orang pun sibuk juga kena buat appoinment lagi baru dapat buat dia dah tanya lagi dah siap kah belum.Susah2 bos baru umur hampir sebaya dgn anak aku,Pengalaman kerja tidak sekolah saja tinggi.Anyway dia pun takut juga kalau lambat dia yang kena jawab.Apa yang sedihnya aku aku ni sejak mula keja lagiikut keja semua sama dgn orang lelaki dah hampir pencen pun keja aku sorang2 pempuan kat stesen aku.Tapi bidang itu yang aku minat.Ada rasa nak minta VSS jaga cucu aku kat rumah tapi aku masih ada tanggung jawab.Anak aku satu masih belajar banyak nak pakai duit.
Pesan kepada anak aku yang masih belajar rajin jangan alang macam mak ni.

Friday, May 1, 2009

Sorry now only i can update

Good morning family and friends
So long i haven't update my blog.Times is always limited . Everyday busy at station since we start upgrading our equipment and system.We have just finish testing and next week the contractor Pernec will hand over to our company. I just want t let u know that i have a new home which is 95% completed. I feel so happy at least i have 2 houses which i used my own money to buy.My first home is miri Sarawak which is under company loan and my 2nd home cash from my saving. I hope i will have another home before i retire, at least every of my three children have once.
To Fiza
my elders daughter mama miss u&aim; Aim(my grandchildren) Hope u will write in again for transfer back here. Mama will move to our new home in middle of may mama hope both u and aim fly back.
To Nadzree my son study harder for your future pliz call mama when u are free. Why u so quiet there.Pliz let mama know when is your semesta break earlier so that mama will book yr air tiket earlier.

Aim i miss u since u leave me two month ago.Aim jangan lupa cakap sarawak.Za di rumah ko jgn cakap semenanjung ngan nya.

Monday, January 12, 2009

Cable break between Kuching-Miri

Cable fault between kuching-Miri occurs 20-12-2008. started repaired last week and the scheduled should be finish next week.I am very tired work day and night, but what to do i have to follow the boss instruction. Last night i standby at the station because of my turn to work night shift.
The whole night busy testing with cableship.I hope they can finish their jointing faster.I want to apply leave.mau restlah!!!kepak gilak

Friday, August 8, 2008

Boring......boring

Hai friends
i feell so boring todaybcause of raining since last night. My office here so quiet no complain and so free that give me time to sit infront my PC.thinking what and prepare for my retirement.Any good idea please share with me...............